Kappa Data, value added distributeur in netwerkconnectivity, netwerksecurity en IoT producten versterkt zijn IoT portfolio met de UWB-producten van Pozyx en tekent een uniek distributiecontract voor de Benelux.
Pozyx is een specialist op het gebied van accurate indoor positionering, gebaseerd op state-of-the-art UWB (ultra-wideband) technologie. Sinds 2015 worden de producten van het Gentse bedrijf gebruikt door meer dan 4.000 klanten in 80 landen om personen en objecten met haarfijne precisie te lokaliseren. Zo ontsluiten de oplossingen van Pozyx een schat van informatie over de efficiëntie van bedrijfsprocessen.
Met Kappa Data tekent Pozyx zijn eerste distributeur op voor de Benelux, Kappa Data zal voor Pozyx instaan voor de sales en marketing met als doel een sterk reseller landschap te creëren maar zal tevens een sterke toegevoegde waarde leveren waartoe o.a. trainingen, site surveys en installaties behoren.
Met Pozyx breidt Kappa Data zijn IoT verhaal verder uit: naast oplossingen gebaseerd op BLE kan het bedrijf nu ook oplossingen op gebied van UWB aanbieden, waardoor het de totale markt voor positioneringsoplossingen bereikt.
Patrick Casteels, Managing Partner Kappa Data: ‘We zijn verheugd dit contract met Pozyx te kunnen tekenen. Het is een technologisch sterk bedrijf met mooie referenties. Zij zijn klaar om de volgende stap te zetten en hun producten aan te bieden aan een zeer brede markt waar wij hen als distributeur zullen bij helpen. Bovendien is het bijzonder aangenaam om eens samen te werken met een Gents bedrijf: top technologie dicht bij huis, wat zouden we nog meer willen?’
Yves Ghys, Chief Commercial Officer Pozyx: “De exclusieve Benelux samenwerking met Kappa Data is een perfecte invulling van onze globale groeistrategie. Een value added distributeur met een sterk partnernetwerk laat ons toe om Pozyx klanten nog beter te informeren, te adviseren en op te volgen. De nauwe samenwerking met de bestaande Pozyx sales en customer succes teams zorgt voor een ideale mix van kennis, ervaring en competentie naar klanten en prospecten in de Benelux regio.”